2013-09-23

Livet, en måndag

I dag var förskolan stängd. Lillsmurfen, jag och Lilla A var ensamma och allt gick bra. Kanske inte så förvånande eftersom jag nu är en rutinerad tvåbarnsmor, ha ha, men det är alltid intensivt att vara ensam med dem. Jag är fortfarande "bunden" vid Lilla A när jag matar henne och Lillsmurfen är aktiv, nyfiken, påhittig, smart, ibland svartsjuk och framförallt mobil. Han kan hitta på vad som helst utan att jag kan göra något. I dag ritade han på bordet och hällde kaffe på golvet. Jag sa att så får man inte göra men brydde mig inte så mycket sedan eftersom han bara tycker att det är kul när jag blir arg. Jag är säkert en väldigt dålig moder som inte har disciplin på min treårige son.
Hur som helst, förmiddagen gick bra, båda barnen var lite trötta efter treårskalas i går och var därför ganska lugna.
På eftermiddagen åkte vi till våra vänner H och söta N, född i Etiopien. Hon har varit här sedan den 23 december förra året, samma dag Lilla A föddes! Vi fikade och lekte i parken. Sedan mötte vi pappan på centralen, åkte hem, plockade upp Storasyster hos kompis, lagade mat och åt. Jag gjorde egen mysli ( hittar inget tyskt y), färgade håret och betalade räkningar. Och nu bloggar jag. Och så gick den dagen, en måndag i september. Lilla A:s niomånadersdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar