2013-09-28

Det kanske finns hopp även för oss

Okej, golvet hos en småbarnsfamilj är alltid fullt av leksaker/diverse och alltid smutsigt. Lilla A kräks efter nästan varje måltid. Lillsmurfen klättrar, pratar oavbrutet, sjunger oavbrutet och välter ut allt lego på golvet. Samtal med Storasyster är ofta en balansgång.
I dag har vi trots detta fixat lite i trädgården, sorterat lite tvätt, rensat kylskåpet en aning och jag och Lillsmurfen kunde leka i lekparken en timme.
Det är galet, intensivt, fullt av liv. Men jag tror någonstans att det faktiskt finns hopp även för oss. Jag ser framför mig att jag om, säg, tre år, kanske kan sitta med en stickning i soffan framför teven. Kanske jag i alla fall kan orka sticka en halsduk. Kanske jag kan sova i alla fall fem timmar i sträck.
Japp, vi bestämmer det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar