2013-09-20

I dag tänkte jag på mamma

Vilken dag. Egentligen är alla dagar "vilken dag". Intensivt bärande på Lilla A, intensiva morgonförberedelser för att komma iväg till förskolan. Allt går i ett. Lillsmurfen är aktiv precis hela tiden. Det är så livet är just nu. Städa får mamma göra när hon kommer....;-)
Faktum är att jag tänkte på mamma i dag. Varje natt i flera år gick hon upp och bytte lakan åt mig, jag var sängvätare när jag var liten. Jobbigt men bara att stå ut med. Sedan gick det ju över. Lilla A kräks ganska ofta när hon har ätit. Om det beror på att hon sondmatas eller att hon är förkyld och har svårt att få upp slem vet jag egentligen inte, förmodligen både och. Hon blir så ledsen, förstås, när det händer. Vi måste byta kläder både på henne och oss, i dag har jag gjort det tre gånger tror jag. Jobbigt, men bara att stå ut med. För vad har vi för val? Det kommer ju att gå över, när vet vi inte. I dag har jag burit henne nästan hela dagen och försökt att ge uppmärksamhet åt Lillsmurfen också. Pappan var tvungen att jobba över och var borta hemifrån tolv timmar. Ja, intensivt, men det är vårt liv just nu. Alla verkar ändå ganska glada. I morgon ska jag och Lillsmurfen, bara vi, gå på Mulle.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar