2012-06-21

"Vad har du för relation till honom?" "Det är min son."

Nu börjar jag faktiskt tröttna på detta. Adoptionen har gått igenom i tingsrätten, men det verkar inte synas i några register ännu. Lillsmurfen har halsfluss. I går hämtade jag medicin till honom på apoteket, och visade legitimation - men inte hjälpte det, det syns inte ännu att jag är förälder och vårdnadshavare. Förutom detta mår jag bra - vi har fina soliga dagar med farmor och kusin från England, och i dag kom min mamma också. I morgon är det midsommarafton och en vecka senare har vi semester hela familjen! Skönt. Och allt ska nog ordna sig.

1 kommentar:

  1. Du kan få sådana frågor även när det syns i papprena... Och då får man lust att säga: nej, jag är inte förälder, jag hittade bara detta sjuka barn i en park och tyckte att hon behövde komma till doktorn...

    SvaraRadera