2012-06-18

Det är de trista dagarna man ska minnas

Vi tror ju tvärtom, att det är de festliga dagarna man ska minnas. Ofta är det väl så också, att det är när det hände något särskilt och när allt var enkelt, det är det vi minns. Och det är nog bra. Men det är de trista dagarna som är skillnaden, det är då man kommer varandra nära. De senaste dagarna har Lillsmurfen haft feber, men är bättre och piggare i dag. I går hängde han på mig hela dagen och var varm som en kamin och grät. I dag blev jag kallad ett väldigt fult ord av bonusdottern när jag bestämde något som hon inte gillade. Jag tror jag tar det som en komplimang - för det är de där dagarna när alla är sura eller sjuka eller allmänt hängiga som man vet att man är en familj. Och i en familj kan man vara på vilket humör man vill, tror jag, och ändå veta att man är älskad. Visst låter det fint?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar