2012-06-27

I dag hände det - han klarade att leka i sandlådan medan mamma fikade

I förmiddags var vi i en lekpark/4H-gård och tittade på djuren och lekte i parken med en kompis och hennes mamma. Mammorna ville förstås fika och prata, Lillsmurfen fikade bara några minuter, sen ville han gå till sandlådan några meter bort. Han ville att jag skulle följa med, men jag testade om jag kunde fika lite till. Det kunde jag - Lillsmurfen gick och lekte själv i sandlådan en stund, jag hade koll på honom hela tiden men kunde dricka lite mer te och skvallra lite mer med den andra mamman. För det är ju det man gör på sin föräldraledighet - fikar och skvallrar. Det kändes riktigt normalt.
Två dagar till. Sen är vi båda hemma en månad och efter det börjar jag jobba. Känns konstigt och bra på samma gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar