2012-05-07

Hur tänkte jag när jag sydde ihop ärmhålen?




Jag stickar ibland. Är typ medelduktig; tröjor, halsdukar, sjalar, ärmmuddar mest. Jag har de kvällar jag orkat stickat en tröja till Lillsmurfen. Häromkvällen skulle jag sy ihop den, men fick hjärnsläpp. Jag satt väl helt enkelt i andra tankar, för jag sydde ihop ärmhålen och det var omöjligt att ta upp dem. Garnet hade jag köpt i Ryssland. Ha ha ha ha..... ;-) Vi får väl åka dit fler gånger och köpa nytt garn.
Nu har jag tagit fram nytt garn, och dessutom tyg att sy byxor och tröja av. Jag ska använda hjärnan den här gången.
Till saken hör att jag för ett tag sen torktumlade en tröja som jag stickade till mig själv 1989. Nu är den alldeles för liten. 
Är det så att man blir förvirrad av att få barn? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar