2012-05-22

Hade vår son kunnat bli narkoman? Och svar från Folkpartiet

Häromdagen såg jag ett nyhetsinslag på tv om att antalet missbrukare i Ryssland har ökat. Och det är lätt att tänka på den miljon barn och ungdomar som sitter på olika barnhem och andra institutioner i detta gigantiska land. Vad händer med alla dem som inte blir adopterade? Slängs de ut på gatan, får de jobb, klarar de sig, känner de någon som kan hjälpa dem?
Jag är så oerhört tacksam för att vi har fått vår son, och att han har fått oss. Tacksam över att hans födelsemamma lämnade honom till barnhemmet, så att han fick sin familj. Jag vågar inte ens tänka på vad som händer med dem som "blir över".
I dag fick jag svar från Folkpartiets gruppledare, Johan Pehrson, angående namninsamlingen. Han skriver:  "Hej! Jag har bett socialutskottsledamöterna i mitt parti att eventuellt återkomma till dig. 
Mvh 
Johan Pehrson "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar