2011-12-23

Fest för småbarnsföräldrar - god jul!

Den här julen firar vi själva, Lill-Smurfen, mamma, pappa, storasyster. Måste ta det lite lugnt efter allt som hänt. Livet har förändrats för oss alla och ibland är det svårt att hitta sina roller och rutiner. Det sägs att rutiner är superviktiga för adoptivbarn och jag håller med, men det gäller att hitta dem också, komma in i något slags vardagslunk. Och vardag är det ju inte nu.
Det är intensivt och jag försöker lägga mig tidigt på kvällarna. Samtidigt är kvällarna i stort sett de enda stunder jag har att betala räkningar och annat vardagsaktigt.
I S:t Petersburg festade vi till det i badrummet en gång. Men jag hann inte dricka mer än två klunkar vin förrän Lill-Smurfen vaknade och var tvungen att sövas om.
Så kan en vardagsrutin också se ut.
God jul alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar