2011-10-05

Ett riktigt barn

I måndags såg jag andra delen av "Barn till varje pris". En kvinna som adopterat två barn och sedan oväntat blivit gravid och fött ett tredje barn, berättade att hon under graviditeten fått höra saker som "Grattis - nu får du äntligen ett riktigt barn!"

Jag vill be alla er som någon gång har sagt så att tänka efter: Vilken människosyn har jag? Vad betyder ett riktigt barn i mina ögon? Vad betyder det att vara en riktig människa?

För övrigt inget nytt. Är mentalt trött på att bara vänta.

2 kommentarer:

  1. Jag såg oxå programmet, tyckte det var härligt att öra att hon kände precis lika mycket för alla 3 barn. Såg även önskan om ett barn i torsdags och blev otroligt rörd när de visade paret som var i Seuol och hämtade sin dotter.
    Jag hoppas det går framåt för er så ni får hämta hem er son snart.

    Kram/Åsa

    SvaraRadera