2011-10-16

Adoption i första hand

Under hela vår relation har adoption varit ett förstahandsval i meningen att det funnits med från början. Jag stod ju i kö själv först och gjorde en utredning själv.
Jag tycker att det är synd att det inte pratas mer om adoption; eller så gör det det utan att jag har märkt det. De här barnen finns ju redan och de behöver en familj och ett hem.
Några politiker skriver en debattartikel i Svenska Dagbladet i dag om barnlängtan och vad staten borde göra för att underlätta för svenskar som vill men av olika anledningar inte får barn på "det gamla vanliga sättet". Det är bra. Jag vet inte vilka åsikter jag har om allt de skriver, men jag tycker att det är bra om det skapas en debatt i dessa frågor.
Och jag tycker fortfarande att adoptionsbidraget ska höjas.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/barnlosa-tvingas-ut-i-lagens-utkant_6555521.svd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar