2016-10-19

Plötsligt händer det (eller Varför har jag haft så dåligt samvete?)


Lillsmurfen har varit hemma i två dagar för att han hostat en hel del. I går med pappan, i dag med mig. Och jag konstaterar följande: han skriver en massa bokstäver och en massa siffror och kan skriva flera ord, med lite hjälp. Förra veckan sa han att han tyckte att det var svårt med bokstäver.
Han leker en del med Lilla A. Han är glad. Han busar med sin mamma, men det hör väl till. Han har en egen vilja. Han börjar bli stor. Han tackar för maten. Han klättrar i soffan. Han kramar sin mamma. Han sitter i sin mammas knä. Han har kompisar.
Jag som har haft dåligt samvete för att jag var hemma med honom bara sju månader, för att Lilla A får så mycket uppmärksamhet. Och allt annat. Lite av varje.
Varför har jag haft det? Helt i onödan.
God natt. (Lilla A, och hennes moder, gick i dag upp klockan fem. Nu ska jag sova!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar