2016-10-07

Förskoleklass och fredagspärs

I dag tillbringade jag hela dagen med Lillsmurfen i förskoleklass. Roligt att se hur han har det, roligt att se vad de gör. De är små och stora och i olika mognadsfaser. Lillsmurfen själv satt oftast i mitt knä, eller på stolen bredvid. Han tycker inte att bokstäver är så himla roligt, lättare att räkna. Hans klasskompisar verkar schyssta, men på rasterna leker han oftast med sina gamla bästisar. Det kommer att ge sig.
På eftermiddagen var det dags för fredagspärsen - simskola för Lilsmurfen, då jag och Lilla A simmar i annan bassäng, men Lillsmurfen vill helst att jag ska titta på honom, men då får inte Lilla A bada någonting. Det tar tio minuter varje gång att säga hejdå. En gång har pappan varit med, en gång min pappa och en gång min mamma; i dag kunde pappan inte vara med av logistiska skäl. Men livet vore mycket mycket enklare om han följde med. Hoppas att det går nästa gång.
Nu är alla trötta, de små sover sedan två timmar - i sin nya våningssäng! I går sov Lillsmurfen hela natten i sin egen säng för första gången sedan...ja, ett tag. Lilla A kom in till oss, men häromnatten sov hon också hela natten i sin egen säng. Den här omställningen är nog jobbigast för mamman.....God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar