2016-04-23

Alla gör så mycket utom vi

Jag vet att det inte är sant. Men ibland känns det som att alla andra har koll på alla senaste forskningsrapporter om Downs syndrom, som att alla tränar språkutveckling med sina barn flera timmar varje dag, ger kosttillskott som rekommenderas och Går flera teckenkurser om året.
Jag vet att det inte är sant, ändå tänker jag på det. Vi gör så gott vi kan. Vi har en massa barn och en ofärdig övervåning och vill helst hinna tvätta och byta kattsand också. Själv har jag varit nästan utmattad de senaste dagarna. I kväll somnade jag bredvid Lillsmurfen kvart över åtta och vaknade kvart i tio igen, utan att ha märkt att pappan också hade lagt Lilla A bakom min rygg. Nu har jag varit vaken en stund, men ska lägga mig igen. God natt. 

1 kommentar:

  1. Det är så lätt att glömma allt man själv gör när man övertolkar det andra skriver om :-)

    SvaraRadera