2016-01-12

Födelse, död och vab

I morse på väg till förskolan frågade Lillsmurfen hur stor, eller rättare sagt liten, man är när man föds. Han sa också att han föddes i Ryssland för tre månader sen. Han visste inte exakt hur han fick ihop det med att han är fem år, men det är roligt att han funderar. Han funderar också mycket på döden just nu, hur gammal man är när man dör, om alla ska dö, att han inte vill dö. Han pratar också väldigt mycket och har svårt att klä på sig ytterkläderna på morgonen och äta upp sin mat när det är middag. I går reste jag mig från bordet och sa att vi var klara. Då åt han upp bums. Och i morse gick jag ut med Lilla A. Då klädde han på sig och kom på en gång.
Vi var på tre-årskontroll med Lilla A, allt såg bra ut. Sen åkte vi till förskolan och både i går och i dag var hon väldigt ledsen när jag gick därifrån. Det brukar hon inte vara. I eftermiddags ringde de och sa att hon var hängig, så jag hämtade dem tidigare och i morgon blir det vab. Pappan är dunderförkyld. Nu börjar det, men jag är tacksam över att hösten var så vab-fri som den var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar