2015-07-27

Teckenspråksdagar och akutmottagningen på Södersjukhuset

Lillsmurfen på promenad med en av familjernas Grand Danois. 
Fredag och lördag hade vi och tre andra familjer från vår Tittutgrupp teckenspråksdagar på Hellasgården i Nacka. Trevligt att träffas och bra att träna på teckenspråk. För mig går det lite upp och ner med tecknen, jag känner mig begränsad och kommer inte vidare. Lilla A kan en del tecken och jag försöker ligga steget före, men jag talar ändå inte med tecken för varje ord i en mening. Men det gäller att träna och nu kanske jag kommer igång lite mer, uppmuntrad och peppad av de andra föräldrarna, som nog känner ingefära som jag, man kan lite grann men vill komma vidare. 

Dagarna skulle ha slutat i går, men i lördags kväll fick Lilla A feber och andades tungt. Vi tog en taxi till Södersjukhuset (jag hade druckit ett glas vin så jag kunde inte köra. Och Huddinges barnakut har tydligen stängt på nätterna i sommar, annars ligger ju den närmast, bara tio minuter med bild för vår del) och sedan tillbringade Lilla A och jag hela dagen i går där. Rosslig i lungorna, så vis av erfarenhet från hennes lunginflammation i april, är jag glad att jag åkte in på en gång. I går eftermiddag kom vi hem på permission, men Lilla A är bättre och hon är nu utskriven, med antibiotika och inhalationer. Skönt. Nu ligger hon och sover på golvet och Lillsmurfen i soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar