2015-07-22

Ett liv fullt av barn

Min engelska svärmor är född 1931. 1953 fick hon sitt första barn, sitt fjärde och sista 1970. 1979 fick hon sitt första barnbarn och 2012 sitt sista, Lilla A. Då hade hon fått tio andra barnbarn och sju barnbarnsbarn. Hon har och har haft ett liv fullt av barn. Jag kom sent in i hennes liv och nu är det sent i hennes liv. Vi ses inte ofta, men vi talar i telefon varje vecka. Tre gånger har hon varit i Sverige, senast för två år sedan.
Det är mycket jag inte vet om hennes liv och det är mycket mina barn inte kommer att veta om henne; de kommer inte att ha många minnen av henne heller. Hon orkar inte mycket, men huvudet är fortfarande med.
Jag är glad att jag har fått träffa henne. Har jag tur hinner jag träffa henne många gånger till. Allas vår grannie. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar