2015-06-13

En ny pool. Värme. Växter. Blod. Ett fall. Och glass.

Vilken värme! Sommar! I dag köpte vi en ny, lite större barnpool, nya växter till trädgården, mat. Dagen började klockan sex när Lillsmurfen vaknade men han hade behövt sova en timme till,  han fick sova mellan halv nio och halv tio igen, han var helt enkelt övertrött och somnade på en gång. Sedan åkte vi och handlade nya växter, en ny pool och mat. Sedan lekte Lillsmurfen lite med en granne, jag och barnen var i lekparken en stund, jag hängde tvätt, vi lekte med kattungarna, barnen badade i poolen, hoppade lite i studsmattan, vi åt melon, vi såg en spindel. Och så vidare....det är ett intensivt liv. Jag är helt slut på kvällarna, skönt att det snart är semester.
När vi satt på altanen och åt melon, hittade Lilla A en liten bandyklubba i plast som vi haft liggande och precis när jag skulle ta den ifrån henne för jag tänkte att hon kunde få den i halsen, skrek hon och det blödde från tungan. Det visade sig nu inte vara så farligt, men oj vad jobbigt sådant är. Jag slängde allt som hade med de där bandyklubborna att göra. Några timmar senare trillade hon och grät igen, men det var ingen fara då heller. Usch vad jobbigt det är ibland, med allt som kan hända. Och vad skönt att det gick bra. 
Barnen har sommarlov. Jag jobbar några dagar till. Det ska bli skönt att slippa gå iväg på morgnarna några veckor. Bara vädret håller i sig. Det var nog närmare 30 grader i dag.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar