2015-06-28

Ännu en intensiv dag med de tre musketörerna

Livet rullar vidare utan pappan och Storasyster. Vi fyra, mamma, barnen och jag, har intensiva dagar med regn, sol, lekpark, cykling, grannar, handling, klippning, sandlåda, lego, katter, mat och sömn. Ibland tänker jag att jag och barnen är de tre musketörerna, som hoppar studsmatta och leker att vi är tigrar eller annat valfritt farligt djur, fast inte skorpion för de är inte så stora. Det är intensivt, det går i ett. Lillsmurfen är rädd att missa något och vill vara med på precis allt. Lilla A härmar honom. Ibland undrar jag hur jag ska överleva ännu ett intensivt år. Men tänker att det är precis det här intensiva, fantasifulla, bökiga, jobbiga, soliga livet jag kommer att sakna om några år.
God kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar