2015-01-05

Lilla A må se annorlunda ut, men hon är i alla fall orädd

I dag var vi först på röntgen av Lilla A:s sköldkörtel. Allt gick bra, det var mest en kontroll. Det var jag, barnen och deras morfar som är här på besök. Efteråt åkte vi till ett lekland i närheten av där vi bor. Full rulle, massor av barn, varm korv och glass, hög ljudnivå, hoppborgar, klätterställningar och höga rutschkanor. Jag märker att en del barn tittar till lite på Lilla A. Hon ser ju inte exakt ut som de flesta och hennes motorik är inte som en tvåårings utan Downs syndrom. Fast för oss är hon ju precis som vanligt och vi kommer att få leva med hennes diagnos, i familjen och i förhållande till omvärlden, på gott och ont. Själv är hon ju också precis som vanligt. Orädd, oblyg, ler mot de flesta. I går när hon och jag var i lekparken en stund, åkte hon rutschkana utan att jag höll i henne. I dag åkte hon och jag världens högsta rutschkana på leklandet. Jag är glad att hon är orädd och tar för sig. Skulle tro att hon kommer att behöva det.
Frågan är om det blir berg-och-dalbana på Gröna Lund i sommar? På den lilla bilden ser man oss två, om än väldigt litet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar