2014-11-03

När ingen vill sova utom mamma. När Aftonbladet säger ja. Livet en regnig måndag.

I dag var jag hemma med alla tre barn, Storasyster kände sig inte bra i morse. Lilla A och Lillsmurfen däremot, de har varit friska och pigga hela dagen lång. Eller pigga vet jag inte, de skulle ha behövt sova egentligen, men det var helt omöjligt. Lilla A sov 45 minuter. Båda var trötta när de somnade i kväll. Men feber har ingen haft och kräkts har ingen gjort. Det var bara mamman som var trött och hade behövt en tupplur, men med två små barn hemma samtidigt, i alla fall de här barnen, är det omöjligt. Lilla A är aktiv och gör något hela tiden och vill följa efter Lillsmurfen, som kan sitta still ett tag men vill ha uppmärksamhet. Förstås. Men intensivt är det, särskilt när man varit uppe ett par gånger natten före. Om inget händer under natten går de till förskolan i morgon.
I går skickade jag min debattartikel till Aftonbladet. I dag sa de ja! Kul. Artikeln kommer förmodligen under veckan, jag ska bara skicka in en bild på mig själv. Aftonbladet är mitt öde, förra sommaren var vi ju med i Aftonbladet Söndag och berättade vår historia.
I eftermiddags åkte vi till centrum och fick våra foton och återrapporten signerade och stämplade av socialsekreteraren, för sista rapporten till Ryssland. Hurra, så skönt! Inga mer dokument med barnets samtliga namn före adoptionen, efter adoptionen, uppväxtvillkor, längd, vikt, kompisar, utveckling med mera med mera.....Nu får vi klara oss bäst vi kan.
I kväll sorterade jag lite tvätt. Nu ska jag snart sova.
Adjö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar