2014-11-12

Jag kan inte bestämma om folk ska ha barn med "medfött handikapp". Det får de bestämma själva. Jag önskar bara sans i debatten.

Nej, jag har inte läst kommentarerna på min debattartikel på aftonbladet.se häromdagen. Jag orkar inte och har inte haft tid heller. I dag såg jag att någon hade twittrat till mig och frågat om jag tycker att folk ska ha barn med "medfött handikapp". (Handikappad är ett ord man inte använder längre, för övrigt.)
Jag vet inte. Det får människor bestämma själva. Det jag önskar är att vi diskuterar den stora frågan fosterdiagnostik på ett sansat sätt och att "folk" får rätt information. Men beslutet - det är tack och lov mitt bara när det gäller mig.
För övrigt har jag efter tre dagars vabbande själv blivit förkyld.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar