2014-07-18

"Mamma, om bebisarna ska komma in i magen måste man ju stoppa dem i munnen först."

Lillsmurfen fyller 4 om två månader. Nu har vi kommit in på de stora frågorna i livet: hur kommer bebisar till? Det var mig du hade i din mage. Brukar du ha en bebis i din mage? Har inte tjejer pung?
Häromkvällen hade han kommit på att om bebisarna ska komma in i magen måste man stoppa dem i munnen. Hur skulle de annars komma dit? Jag upplyste om att det faktiskt inte är så det går till. För några dagar sen kom han på att jag hade en bebis i magen och han trodde att det var han, men det var ju Lilla A, sa vi. Vi har berättat att han har bott på ett bebishus, att vi, mamma, pappa och Storasyster träffade honom och sen hämtade honom. Och att bebishuset finns i Ryssland. Pappa är född i England och morfar i Lettland, så för oss är det inte så stor grej. Inte för Lillsmurfen heller, i alla fall inte än så länge.
Jag väntar med spänning på fler diskussioner om hur bebisar kommer till, och andra livsfrågor. En annan vinkel på det hela om man är adopterad. Tror jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar