2012-10-26

Recept på syskonkonflikter?

Just nu funderar jag över hur det kommer att gå med Lillsmurfen och en liten bebis. Avundsjuka, svartsjuka, konflikter. Redan nu är det ibland konflikter mellan Lillsmurfen och storasyster, av olika anledningar. Kanske inte håller i sig så länge, men de finns. Hur kommer att han att reagera på att en ny person tar vår uppmärksamhet - han har ju inte heller varit hos oss så länge? Kommer vi att orka? Hur kommer det att bli? Ingen vet.
Hoppas förstås att det går bra, och så hoppas jag att mamma och mina vänner kommer hit och hälsar på och ger Lillsmurfen uppmärksamhet och tid. Det är bra att få barn sent på vissa sätt, som att ens vänner har stora eller halvstora barn och inte är bundna till hemmet på samma sätt som vi trötta stackars småbarnsföräldrar.
Och så är de förstås experter på syskonkonflikter - så jag ser fram emot många svar på min fråga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar