2012-10-03

Kan de här snorungarna föda barn så kan väl jag

I kväll har jag varit på föreläsning om förlossning och hur den går till, vad man ska tänka på, vad som kan hända, vad som oftast händer. Med mera. Jag var förstås bland de äldsta; de flesta tillhör generationen som har mössa inomhus och piercing i näsan. Själv har jag bara en oskyldig tatuering.
Jag tror att det kommer att gå bra att föda barn; det har ju kommit ut barn i generationer. Mest orolig är jag förstås för smärtan, som väl inte riktigt går att förbereda sig på eller för. Jag är också lite orolig att det kommer att dra ut på tiden. Men - det blir som det blir. Bara allt till slut går bra.
Och i kväll tänkte jag: kan de här snorungarna föda barn, så kan jag, rejäla kvinna, göra det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar