2016-11-20

Vi finns

En vecka har gått, med magsjuka (Lilla A blev sjuk i onsdags, var hemma torsdag och fredag och i natt blev jag magsjuk), konferens i Göteborg (en natt på hotell, det bästa är hotellfrukosten), skola, simskola, förskola, pluggande, jobb. Och i går var vi på UPP-prisutedelning, det vill säga det pris som Svenska Downföreningen delar ut varje år, ett till en person med Downs, ett till en utan. I år fick Ida Johansson det, en stjärna i Glada Hudikteatern och jag älskar hennes replik: "Jag är bra på allt på scenen!"; samt Anneli Tisell, som har vidareutvecklat Babblarna och startat Hatten förlag. Jag är glad att priset finns, att Svenska Downföreningen finns. Jag är glad att jag kan säga att de finns. Människor med funktionsnedsättning. Vi finns. Som lever med dem. Och vi är lika glada som Diddi och Babba. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar