2016-06-16

Nu blir jag sådär engagerad igen


Häromkvällen såg jag ett nyhetsinslag om en förvaltare som hade gömt en kvinna med utvecklingsstörning, som hen alltså var förvaltare för, undan sin familj i två och ett halvt år. Nu får man inte hela historien i ett nyhetsinslag, men jag har nu hört alldeles för många historier om gode män som snor pengar från dem de är gode män för, om traditionellt kristna som tycker att homosexuella inte ska visa sin sexualitet eftersom den är homosexuell, för många skattesmitare med brevlådeföretag i Panama, om för många övergrepp på hem för ensamkommande flyktingbarn. Om folk som bara vill tjäna pengar, om folk som vill utnyttja personer som är beroende av dem, om för många sexuella övergrepp mot unga tjejer på musikfestivaler. Nu blir jag känslomässigt engagerad igen, sådär så jag undrar vad folk håller på med. Om de inte har nåt folkvett.
Sluta. Det räcker nu. 
Nu har jag precis kommit hem från jobbets sommarfest, trots att jag har haft semester i dag och varit med Lilla A på hörapparatskontroll. Vi hade jättetrevligt! 
I går tog Lillsmurfen bort polyper. Igen. 
Nu, sovdags. Så att jag orkar vara lika engagerad i morgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar