2016-02-24

Konsten att stressa sig själv

Tredje dagens vab. Lillsmurfen inte helt bra, lite feber, lite hosta, lite snuva. Lilla A också hemma, för bökigt att åka med båda flera kilometer. Bökigt kanske att vara hemma också, eller intensivt rättare sagt. Lillsmurfen börjar bli uttråkad, Lilla A hänger på mig i stort sett hela tiden. Vi bakar, tittar på film, hostar och sover. Och jag övar mig på att inte göra allt på en gång och att inte varaen perfekt förälder som lägger båda barnen samtidigt. Tänk att jag har gjort det när jag varit ensam med dem och inte först Lilla A och sen Lillsmurfen. Stressande för mig själv. Nu sover de och jag la dem en i taget. Och själv ska jag varken sätta igång diskmaskin, tvättmaskin eller byta kattsand nu. Jag ska sitta i fåtöljen och vila. Det får man om man inte är perfekt ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar