2016-02-14

Jag vill ju bara dricka varm choklad

I går var vi på öppet hus i Berwaldhallen och provade instrument, dansade lite, hälsade på Radioapan. Lilla A:s gudmor var med, och vi har en kompis som jobbar i Berwaldhallen. Men trots de bästa förutsättningarna och trots att det var i alla fall lite kul, var samtliga inblandade barn jättetrötta och Lilla A ville inte äta. På kvällen upptäckte vi att hon hade fått feber. Lillsmurfen var så trött att han sparkade på mig när vi åkte hem. I dag har vi stannat inne hela dagen och Lillsmurfen har sparkat på mig lite till och Lilla A sov i tre timmar mitt på dagen. Storasyster kämpar med svenskläxa. Själv känner jag mig som alla föräldrars dåliga förebild; är trött på tjat, konflikter och att inte kunna vara på två ställen samtidigt. Och är trött. Längtar efter att förskolan ska flytta tillbaka till det vanliga stället, det vill säga hit till vårt område så att vi kan promenera dit, längtar efter våren, nu när vintern ändå är så usel kan den lika gärna komma nu, så att det blir lättare att vara ute och leka.
Jag vill ju bara att alla ska vara glada så vi kan gå ut och dricka varm choklad i skogen. Hör av er om ni vill följa med. (Fast det gjorde vi ju förra lördagen så jag ska inte klaga.) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar