2015-09-27

Femårskalas, halsont och en ensamståendeadoption som glädjer

Helgen har bjudit på ett lyckat femårskalas på en 4H-gård, med ponnyridning, gethagebesök, varm korv och glass. Lilla A var hemma med pappa eftersom hon inte är helt bra och det var skönt för både mig och Lillsmurfen att åka iväg bara han och jag. Och vädret var toppen!
I dag har vi inte gjort något särskilt. Dammsugit, pluggat, lekt med kompis, lekt i lekparken. Och jag har fått ont i halsen och öronen gör ont när jag sväljer. Nu funderar jag på om det kanske går att leva utan hals? Har jag halsfluss igen? I morgon blir det vårdcentralen. 
En trevlig intervju läste jag i fredags, om en ensamstående man som hade adopterat en pojke, den första ensamstående mannen som har adopterat som i alla fall jag känner till. Inte för att jag tror att det kommer att bli särskilt vanligt, men det är kul att det går framåt. 
God kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar