2014-03-23

UPP-priset, Lilla A:s 15-månadersdag och att följa livets rytm

Vilken helg! I går var vi alla, inklusive min mamma, på UPP-prisutdelning som Svenska Downföreningen delar ut. Tom Alandh och Martina Schaub fick det i år, välförtjänt. Vi var borta några timmar mitt på dagen, träffade kompisar, åt god mat, lekte och tittade på djur. I dag var jag, mamma och de små i kyrkan en stund på förmiddagen. Jag är med i en församling där jag de senaste två helgerna varit med i ansvarsgruppen, men det är mest mamma som fått rycka in för mig. Det går inte riktigt ihop med två små barn, det blir mest stress. I dag bestämde jag mig för att ta en paus, känner mest att ingen mår riktigt bra. Måste följa livets, och framförallt barnens, rytm. De orkar inte åka iväg båda helgdagarna, tror jag.
I dag blir Lilla A 15 månader, lika gammal som Lillsmurfen var när vi fick honom. Har de senaste dagarna funderat mycket på anknytning och adoption och att allt gick så snabbt för oss; bara ett år efter att Lillsmurfen kommit, kom Lilla A. Vad betyder det för honom? Är han trygg? Har det gått bra? Vi gör allt vi kan, men ibland undrar jag om han hade varit annorlunda om han varit äldre när Lilla A kom.
Mer om detta en annan gång. Många tankar. Nu ska jag hämta Storasyster från gymnastik. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar