2014-02-17

Teater, magsjuka och tandvärk

I lördags var jag och Storasyster på vift, såg "Sweeney Todd" med Peter Jöback och Vanna Rosenberg, bland andra, på Stadsteatern. Bra! Jättebra, faktiskt, tycker vi.
Några timmar tidigare blev Lillsmurfen magsjuk....men biljetterna var ju beställda och pappan fick vara ensam med magsjuk Lillsmurf och Lilla A. Men han blev bättre redan samma dag.
I morse var det min tur, så jag stannade hemma från jobbet i dag. Lilla A har också blivit magsjuk, tror jag, eller så kräks hon för att hon håller på att få tänder. Igen. Hon har hängt på mig hela dagen. Nu har jag fått några minuter för mig själv och ska betala räkningar. Sen får det vara läggdags. Jag är fortfarande matt och stannar hemma i morgon också. Vi har helt klart varit piggare i vår familj och jag längtar, trots den korta vintern, till våren.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar