2013-10-07

Nu hoppas jag att de goda vinner. En ny tand. Och köttbullar.

I fredags kände jag mig deppig. Vi fick meddelande om att en man i bil försökt locka till sig barn utanför skolan här i området. Barnen hade dessbättre sagt nej på en gång. Men kan inte detta sluta? Kan inte godheten få vinna?
Jag tänker en del på de ryska barn, och deras svenska blivande föräldrar, som redan träffats men i dagsläget inte vet om de får ses igen. Det är förfärligt. Tänker inte de som bestämmer på barnens bästa? Handlar allt om prestige? Kan inte godheten, och det sunda förnuftet, få vinna?
I vår egen lilla värld håller Lilla A på att få sin första tand. I går kväll var hon gnällig och somnade halv två på natten. Hon och jag tog igen lite sömn i dag. Lillsmurfen är lite snuvig. Pappan är sjuk han också, han var hemma i dag med. Skönt på ett sätt, det är som sagt stor skillnad på att vara två än att vara en.
Och i dag åt vi köttbullar, pommes frites och majs till middag. Helt olyxigt en vanlig måndag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar