2013-10-16

I dag är vi tacksamma för kaffe och Alvedon

Ännu en ny tand är på väg hos Lilla A. Mycket gnäll, inte sova, sova korta stunder. Kaffe för mamman i dag, Alvedon för Lilla A. I morse utvecklingssamtal på förskolan för Lillsmurfen, som tycker att i stort sett allt är kul. "Nu ska mamma gå hem. Och jag är inte ledsen", sa han när jag skulle  gå. Skönt. Fast vissa morgnar är han ledsen, men det går alltid över. I kväll var han också ledsen, oklart varför. Fast bara en kort stund. Jag, som analyserar allting, tänker att det har hänt så mycket på så kort tid. Och Lilla A tar ju faktiskt en hel del tid, särskilt eftersom hon matas var tredje timme och inte kan sitta själv. Men nu ska vi snart få en specialastol. Då kan hon sitta där och fixa med sina grejer. Och i dag satt hon i typ en sekund själv, med hjälp av en av katterna. Men ändå. Det kommer. Tiden går. Hon blir större. Lillsmurfen blir större. Båda är glada och båda vill vara med mig. Då måste ju i alla fall någonting vara bra.
I dag har jag även lyckats tvätta några maskiner och moppat köksgolvet. Nu är jag svimfärdigt trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar