2013-05-06

Min nya vokabulär

De senaste åren har jag lärt mig många nya ord. Vad sägs om barnbesked och resebesked? Eller fådelsedag, eller fåddelsedag som en del säger.
De senaste månaderna har jag egentligen inte lärt mig några nya ord, men nu finns de i mitt liv: Habilitering, vårdbidrag, utvecklingsstörning, handikapp. De väcker fortfarande starka och kluvna känslor hos mig, även om det just nu handlar om att bara köra på. Allt kommer att lösa sig en bit i taget. Vi lever. Vi mår bra. Ibland är vi trötta och stressade och sura. Lillsmurfen är svartsjuk ibland men mycket duktig och håller Lilla A:s hand och lägger på henne hennes filt och visar henne saker. Vilket år det har varit för honom, och är fortfarande. Vilket år det har varit för oss. Själv har jag inte  riktigt landat i någonting. Ännu är jag inte föräldraledig, utan vårdar barn med tillfällig föräldrapenning, så kallad vab. På ett sätt bra eftersom jag kan ta långa semestrar (om jag får för min chef....).
I kväll var jag, Lillsmurfen och Lilla A ensamma eftersom pappan tittade på storasysters teateruppvisning. Det gick bättre än jag trodde och nu har jag några minuter att andas ut på innan det är dags för matning. Båda barnen sover. Ute är det så gott som sommar. Det känns lättare på våren och sommaren. Jag är trött. Men livet är precis som det ska vara. Tror jag. I går köpte vi ny bil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar