2012-09-03

Hur ska vi få fler pappor att vara föräldralediga?

Nu vet jag att det finns de som väljer att vara ensamstående och att en del tycker att det vore att inskränka i människors valfrihet, att till exempel föreslå att föräldrarna (det kan ju för övrigt vara två mammor eller två pappor) ska dela helt lika på föräldraledigheten. Jag vet också att det kanske är svårt av ekonomiska skäl. Jag vet allt möjligt. Till exempel att Lillsmurfen har fått en mycket djupare relation till sin pappa när han nu är hemma. Och tvärtom. Deras relation var bra och djup förut, men nu är den som sagt ännu bättre och ännu djupare. Jag förstår inte att man vill vara utan en så nära relation till sina barn.
Tycker jag att man ska dela helt lika? Ja, varför inte egentligen? Eller jag tycker i alla fall att fler pappor borde ta ut mer av föräldraledigheten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar