2012-08-13

Världens tråkigaste festdeltagare - en småbarnsförälder?

I lördags var vi på födelsedagsfest. Vi gick båda två, eller alla tre, eftersom Lillsmurfen var med. Barnvakt har vi inte börjat med ännu. Vi hade väldigt trevligt, de övriga gästerna var trevliga, maten god och vädret fint. Födelsedagsbarnet, som i höstas fyllde 50 och firade nu, var glad och nöjd och blev ordentligt uppvaktad. De sista gästerna gick mitt i natten.
Själva gick vi först av alla, tror jag, runt klockan halv elva. Lillsmurfen somnade halv tio och jag är också väldigt kvällstrött. Jag brukar somna klockan nio i soffan - klockan är dock nu snart tio och jag är fortfarande uppe.
Hur som helst  - en småbarnsförälder på fest är splittrad. Jagar barn, matar barn, jagar barn lite till, lägger barn och åker sedan hem.
Men jag har haft så många fester själv att jag tycker att det inte gör nåt om jag är lite tråkig nu.
God natt! 

1 kommentar:

  1. Men liite roliga var vi väl, särskilt vår tävling!?
    /Maria

    SvaraRadera