2017-05-07

Inte som någon annan

Att hänga med. Eller rättare sagt, att få vara med, att känna delaktighet. Det är en förutsättning för alla människor. Jag har tänkt en del på det de senaste dagarna. Lilla A är inte riktigt som alla andra fyraåringar; hon säger endast några ord, hon kan inte fråga lika mycket, hon hänger inte med i de andras takt på fotbollsplanen eller i skogen eller på klätterställningen. Det är så det är. Allt kommer att ta längre tid. Hon kommer att behöva sina kompisar - men behöver känna sig delaktig i samhället i stort.
En del barn tröttnar. En del barn tittar och vet inte vad det är som är "fel". Jag, vi, får vara med längre; medan Lillsmurfens cirklar blir större och större får Lilla A ibland hålla till godo med oss (hennes cirklar blir också större men i ett annat tempo). Jag tror att jag tycker att det är lite jobbigt. Men jag får träna väldigt mycket på att bjuda på mig själv och på vårt liv - det är nog bra.
I dag: teater, lekplats, cykla med kompis, simskola. Lillsmurfen gick upp 0522.
God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar