2017-04-23

Varför inte ta och gå med i Svenska Downföreningen?

I går smet jag iväg på egen hand in till stan, för att gå på årsmöte med Svenska Downföreningen. Denna förening som jag inte ens visste fanns för några år sedan men som redan har gett mig och oss många nya vänner och bekanta. Som alltid går en förenings liv upp och ner; Svenska Downföreningen är ganska liten och ganska ny men oj vad den har utvecklats de senaste åren. Tänk bara på vilket genomslag Rocka sockorna fick i år - jajamen, det är Svenska Downföreningen som står bakom! (Dagen har ju firats förut men vi i föreningen äger nu varumärket med mera.) Det kan vara svårt att få folk att engagera sig (jag vet hur intensivt livet kan vara), men vilket engagemang det finns! Jag uppmanar alla som på något sätt berörs av Downs syndrom att gå med; det är ju faktiskt för hela samhällets skull - att kunskapen ökar, att samhället blir mer öppet och tolerant, att alla människor får komma till sin rätt. Det vinner ju alla på.
I dag tog vi det väldigt lugnt vilket var skönt. Lillsmurfen hostade när han vaknade och hoppade över simskolan i dag. I stället sov han mitt på dagen eftersom han gick upp ungefär klockan fem i morse. Vi tog en cykelrunda i området men var för övrigt inne och lekte och tittade på film. Vädret är helt okej men fortfarande blåsigt och kallt - längtar efter värme!
Lilla A hade några prickar på kroppen i kväll. Vattkoppor? Fortsättning följer.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar