2016-12-06

Vad vill man veta om jag ska hålla ett föredrag?

Jag har blivit inbjuden till min gamla kyrka Växjö Equmeniakyrka (före detta missionskyrkan) i vår, på en så kallad kvinnofrukost. Samtal, lite föredrag, frukost och lite mer samtal. Ser fram emot det men undrar hur jag ska lägga upp det. Vill man veta mer om adoption i största allmänhet eller om Downs syndrom? Eller både och? Eller vill man veta allt om vår resa - eller tre - till Ryssland, via missfall, kyrkbröllop, bonusbarn och adoptionsprocess? För min del tycker jag nog att det dels är viktigt att berätta så mycket som bara möjligt för så många som bara möjligt om Downs syndrom. Att det inte är en sjukdom till exempel. Att man till slut inte tänker på att ens barn har Downs - det är ju ens barn helt enkelt. Och det är också viktigt att tala om adoption; hur det går till, att man inte väljer barn, att köerna är ohemult långa. Att det finns en diskussion om adoptionens för- och nackdelar. Eller? Vad skulle du vilja höra? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar