2016-07-25

"Är Ryssland ett annat land?"

– Mamma, berätta min historia.
– Det var en gång en liten bebis som bodde i ett bebishus med en massa andra bebisar.
– Gjorde jag verkligen det?
– Ja.
– Varför?
– Din Rysslandsmamma kunde inte ta hand om dig så du fick bo på ett bebishus.
– Varför då?
– Jag vet inte.
– Är Ryssland utomlands?
– Ja.
– Är M utomlands?
– Nej inte nu längre, hon har kommit hem. Hon är ju också född i Ryssland.
– Jag vet, kan vi leka med henne?
– Ja.
– Bor morfar utomlands?
– Nej, han bor i Växjö.
– Berätta mer!
– Sen kom mamma, pappa och Storasyster och hälsade på och vi blev så glada! Och du åt kex och somnade i pappas famn. Sen kom vi två gånger till och kom vi hem precis före jul för fem år sen och Storasyster blev så glad! Efter jul kom mormor och sen morfar och på våren åkte vi till Kalmar och hälsade på kusinerna. Sen julen efter kom Lilla A. Hon föddes i Huddinge.
– Är England utomlands?
– Ja, och Finland och Norge och Danmark och Lettland. Om man bor i Sverige alltså, då är de länderna utomlands.
– Och en gång åt jag tio korvar, tio stycken! Kommer vi att åka till England igen?
– Ja, flera gånger förmodligen.
– Okej, god natt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar