2013-06-18

Nästa sommar kanske vi till och med hinner rensa rabatterna

Femårsplanen fotsätter. Nu är det fyra år kvar och pappan har byggt altan och övervåningen klar. Snart. Storasyster har flyttat upp och nu har vi lampor i taket, men det är en bit kvar.
Nu har vi två småbarn. En vuxen per småbarn. Rensa rabatterna kommer inte överst på listan. Men potatisen växer den med.
Just nu är jag ensam hemma och tittar på nyheter och hör båda barnen snarka i rummet intill. I går lekte jag och Lillsmurfen i sandlådan, i dag var jag och Lilla A på Tittut och på eftermiddagen gick jag med båda två till lekparken. I morgon kommer farmor och kusin från England och på fredag är det dop för Lilla A och födelsedagskalas för min mamma. Och midsommarafton!
Det finns helt enkelt viktigare saker än att rensa ogräs. Det kommer en tid för det också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar