2013-04-02

Kommer inte lilla A heller att få spela fotboll med grannbarnen?

I dag känner jag mig inte positiv. Jag är tillbaka med lilla A på sjukhuset. Kanske är det hjärtat som gör att hennes infektion tar så lång tid att läka. Nytt ultraljud på torsdag eller fredag.
Jag har läst om svårigheter för barn med Downs syndrom att få den hjälp de behöver i skolan. Och jag har läst i en blogg om en flicka med Downs som inte får leka med grannbarnen. Området kryllar av barn. Det gör det där vi bor också, i vårt nybyggda fina område med tre förskolor och en fjärde på gång och en grundskola som startar till hösten.
Samtidigt ser jag en snutt av "Mot alla odds" på Svt, där rörelsehindrade personer tar sig fram i den sydamerikanska djungeln. Vi tycker alla att det är fantastiskt och vi älskar väl alla när Glada Hudikteatern sjunger i mellanakten på melodifestivalen. Men när kamerorna har släckts?
Och så tänker jag att jag kommer att bli en pinsam mamma, som bjuder hem alla klasskompisar på födelsedagsfest, trots att ingen egentligen vill komma. 

1 kommentar:

  1. Jag delar din oro. Är i samma sits och har samma funderingar. Jag kommer också att vara en pinsam mamma. För oss är våra barns existens och rätt att vara med självklar.

    SvaraRadera